Deklaracja dostępności - grafika przedstawia ekran tabletu z wyświetlonymi na nim ikonami związanymi z niepełnosprawnością: człowiek na wózku, ucho, przekreślone oko, dłoń

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 3 im. J. Ch. Ruberga w Lędzinach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp3ruberga.edu.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej: 19 listopada 2016 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 29 sierpnia 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Filmy opublikowane przed 2018 rokiem nie posiadają napisów dla osób głuchych.
  • Niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych.
  • Dokumenty PDF przesłane przez instytucje zewnętrzne mogą nie być poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 21 marca 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28 sierpnia 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych takich jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA,
  • pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury jak i myszki,
  • serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
    • zmiana wielkości czcionki,
    • zmiana kontrastu,
    • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach,
  • serwis nie zawiera skrótów klawiaturowych, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników,
  • na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Gabriela Włodarczyk-Znyk – mailowo sp3wlodarczyk@gmail.com lub telefonicznie 32 216 75 24.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Gabriela Włodarzcyk-Znyk,
  • Adres: ul. Hołdunowska 13 43-143 Lędziny,
  • mail: sp3@ledziny.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

1. Parter budynku nie jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście znajduje się od strony ulicy (wejście po schodach) i od strony parkingu (przez szatnię) – można skorzystać z dzwonka zainstalowanego przy drzwiach w szatni lub nawiązać kontakt telefoniczny pod nr 32/ 216 75 24. Szkoła posiada zadaszenie nad wejściem, chroniące przed opadami.
W szatni pełni dyżur pracownik obsługi, który udziela informacji.
Sekretariat oraz gabinet dyrektora szkoły mieści się na parterze.

2. Wejście na teren szkoły wolne jest od barier architektonicznych. Obszar w otoczeniu budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi.

3.Na parkingu szkoły jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, z dogodną lokalizacją i dobrym oznakowaniem.

4. Obiekt jest wielokondygnacyjny. Szkoła nie posiada urządzeń wspomagających poruszanie się po schodach – schodołazów. Schody mają oznaczenia pierwszego i ostatniego stopnia.
Budynek nie jest wyposażony w windę.

5. W korytarzach nie ma zbyt dużo przestrzeni (szerokości) pozwalającej na wygodną komunikację osób na wózkach. Nie występują obiekty mogące utrudniać komunikację.

6. Poręcze są zamontowane wzdłuż biegu schodów po obu ich stronach, pozwalają poruszać się w warunkach ograniczonej widoczności.

7. Drzwi i przegrody ogniowe i przeciwdymowe – korytarz przy sali gimnastycznej jest oddzielony w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się dymu i ognia.

8. W szkole nie ma dużej możliwości zorganizowania holu/lobby wraz z punktem informacyjnym.

9. Drzwi posiadają czytelne oznaczenia z zachowaniem odpowiedniego kontrastu kolorystycznego.

10. Toalety nie są dostosowane do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami.

11. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

12. Szkoła nie posiada pętli indukcyjnej oraz urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. Przy wejściu dyżuruje pracownik szkoły udzielający wskazówek i pomocy.

13. Szkoła nie zatrudnia tłumacza języka migowego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): brak
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): brak